איך הדפסה בתלת מימד תשנה את חיינו?

זו השאלה שהביאה את ליפסון וקורמן לכתוב את הספר: תלת מימד "המהפכה התעשייתית החדשה", הוד ליפסון ומלבה קורמן הדפסה תלת ממדית היא סוג של ייצור אובייקט תלת ממדי על ידי הנחת שכבות רצופות של חומר אחת על גבי השנייה עד שכל האובייקט נוצר. שיטת ייצור זו כבר נמצאת בשימוש במשך עשרות שנים עבור ייצור מודלים בתהליך של פיתוח מוצרים.
אולם ייצור זה היה יקר מדי. ורק חברות גדולות היו יכולות להרשות לעצמן שימוש במכונות הללו. עם כניסתן של מדפסות התלת מימד לשוק המדפסות בעשור האחרון, יצירת אובייקטים הפכה הרבה יותר נגישה. מעצבים ומהנדסים ממשיכים לנסות ולמתוח את גבולות היכולת של מדפסות התלת מימד. כבר היום תחום תלת המימד חם ורותח והמאבק בין גוגל לאפל על מפות תלת המימד הוא רק דוגמה לזה. הדפוס הדיגיטלי אפשר לגוגל להיות מי שהיא היום, וכאשר מדובר בהדפסה תלת מימדית, זה לא שונה. ברגע שלחפצים השונים בעולם יהיה תרשים תלת-מימד נלווה, ניתן יהיה לחפש לא רק במילים אלא גם בקרביים (שרטוטים) של החפצים. כשנרצה לחפש אותו חלק במכונה שבדיוק התקלקל, נוכל לחפש בגוגל ולשלוח אותו מיידית להדפסה במדפסת הסמוכה. הידיעה שאני יכול להדפיס כל דבר באופן מיידי, תשנה לחלוטין את הדינמיקה של ההתנהגות שלנו.
נשבר? נדפיס חדש. מה תיקח לאי בודד? מדפסת תלת מימד כמובן. 
רוצה מיטה חדשה כל לילה – אין בעיה. תמונות לסלון? רק תבחר ותדפיס לך. המצאת הדפוס היא אולי ההמצאה החשובה באלף השנים האחרונות, ומהפכת הדפוס של המאה ה- 15, שינתה את העולם. למהפכת ההדפסה התלת מימדית יש פוטנציאל כמעט זהה. מה אפשר להדפיס? נהוג לחשוב שניתן להדפיס רק פלסטיק, אבל למעשה ניתן להדפיס כמעט הכל – אם כי כמובן שלא בהכרח על אותה מדפסת. חומרי ההדפסה נעים מפולימיד, כסף, זהב (ציפוי זהב), אלומיניום, ברונזה, טיטניום ועוד. רוצה פסל של עצמך? או של המשפחה? גם את זה ניתן להכין בעזרת מדפסת:

 ומה היית עושה אם הייתה לך מכונה שיכולה לייצר כמעט כל מוצר?