האריזה – שחקן ראשי במיתוג

מארז נכון, חכם וידידותי למשתמש מגדיל את שביעות רצון הלקוח ומהווה גורם מכריע לגבי קנייה חוזרת והצלחת המוצר.
השפע על המדפים, החשיפה שבפירסום בעיתונות, באינטרנט, יוצרים צורך ליצור בידול חזק, ליצור אריזה ייחודית ובולטת, כזו שמעבירה מסר מהיר ללקוח.
מלבד הערך שלה להגן על המוצר, אריזת מוצר היא הבמה הראשית שלנו להציג את רעיון המותג. נראות המוצר היא הכלי השיווקי החזק ביותר שלנו. היא הפניה הראשונה אל הלקוח. האריזה היא המוצר. האריזה מעבירה את מסר מותג ללקוח.

אריזת המוצר הנה חלק בלתי נפרד מהשפה המותגית. מותג חזק נהנה בין היתר מאריזת מוצר/אריזה מאגדת/אריזת מתנה המשקפת את ערכיי המותג, המתאימה לקהל היעד שלו וכזו המחזקת ומעצימה את יתרונותיו אל מול המתחרים.

האריזה עצמה ממתגת. עיצוב אריזה הוא מהלך אסטרטגי של המוצר כלפי הלקוח.
האריזה שכן היא נתפסת בעיני הלקוח כמוצר עצמו. הלקוח רואה את האריזה ועל פיה יחליט אם המוצר מתאיםאו לא.

ומכאן שלאריזה יש חשיבות רבה על המוצר והיא קובעת את הרושם הראשוני שעושה המוצר על הצרכן כשהוא ניגש למדף.

תפקידה של האריזה היא להביא לעליית המכירות של המוצר והעלאת הרווחים.

כמו כן המידע שמפורסם על גבי האריזה הינו חשוב והכרחי והמידע גם הוא משפיע על בחירת הצרכן. כשבוחרים לעצב את האריזה, ומעוניינים בהצלחת המוצר חייבים לשקול מספר  פרמטרים חשובים, כגון:

–          מי קהל היעד של המוצר?

–          האם האריזה משקפת את המוצר?

–          האימג' שעל גבי המוצר מסביר על הצורך והשימוש בו?

–          מיקום הלוגו (מיתוג)

–          האם נאפשר לחשוף את המוצר מהאריזה?

–          בחירת הצבעים של האריזה

–          מהו המיקום בו נעמיד את המוצרים?

–          מהו המקום בו ימכרו את המוצר?

–          באיזה מחיר יימכר המוצר?

–          האם הוא מוצר יוקרתי או זול?